نرم افزار حسابداری بهای تمام شده کالا

نرم افزار حسابداری بهای تمام شده کالا

یکی از مهمترین اهداف هر مجموعه تولیدی، افزایش میزان فروش و در نتیجه کسب سود بیشتر می‌باشد. شاید مهمترین ابزار جهت رسیدن به این هدف، محاسبه بهای تمام شده محصول باشد.

با محاسبه بهای تمام شده، مدیران می‌توانند محصول خود را رقابتی کرده، هزینه‌های خود را کاهش دهند، نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص داده و در نتیجه به درامد و سود بیشتری دست پیدا کنند.

بهای تمام شده یک محصول به مجموع هزینه‌های مختلفی اشاره دارد که برای تولید یک محصول خاص نیاز است و در نهایت به قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های تولید، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم، هزینه‌های مواد اولیه، هزینه‌های نیروی کار، هزینه‌های تحقیق و توسعه، هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی، هزینه‌های اداری و دیگر هزینه‌های مرتبط با تولید و عرضه محصول می‌شوند.

در واقع، بهای تمام شده به کلیه هزینه‌هایی اشاره دارد که برای تولید، طراحی، توسعه، تبلیغات، توزیع و سایر عملیات مرتبط با محصول پرداخته می‌شود. این مفهوم به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در خصوص قیمت‌گذاری، تعیین میزان تولید و سوددهی محصول، تاثیر می‌گذارد

در این راستا، نرم افزار بهای تمام شده کالای امین، در عین سادگی و راحتی ابزاری بسیار مهم جهت رسیدن به این هدف برای مدیران و حسابداران محترم خواهد بود.

نرم افزار حسابداری بهای تمام شده  امین با استفاده از زیر ساخت‌های موجود در کارخانجات و مراکز تولیدی  و با رعایت اصول محاسبه بهای تمام شده محصول ، با کمترین صرف وقت و هزینه شما را به این هدف خواهد رساند

خلاصه ای از قابلیت‌های نرم افزار حسابداری بهای تمام شده :

1. محاسبه بهای تمام شده هر یک از محصولات تولیدی به تفکیک …

2. تخمین بهای تمام شده هر کالا و یا محصول قبل از تولید جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه

3. قابلیت محاسبه بهای تمام شده به تفکیک ایستگاه‌های کاری و بهای تمام شده نهایی

4. گزارشات بهای تمام شده به تفکیک مواد مصرفی، دستمزد و سربار تولید جهت کنترل هزینه‌ها

5. امکان ثبت و کنترل ماشین آلات، علت توقفات و تعویض قطعات دستگاه‌ها همراه با گزارشات

6. داشبورد مدیریتی و نمودارهای تحلیل بهای تمام شده

7. قابلیت محاسبه بهای تمام شده به صورت کالا به کالا ، ماه به ماه، و یا هر بازه زمانی دلخواه

8. قابلیت محاسبه انحرافات تولید شامل مواد مصرفی، دستمزد و سربارهای تولید

9. تولید کالا و محصول به تفکیک سریال با قابلت رهگیری و شناسنامه‌دار کردن ان

10. قابلیت ثبت چندین عکس از کالا و تفکیک محصولات  همراه با سرچ و جستجوی سریع سریال

11. گزارش کامل از لیست سریال کالاهای تولید شده همراه با بهای تمام شده و خواب کالا در انبار (ریالی و زمانی)

  اهمیت بهای تمام شده از دید مدیریت :

بهای تمام شده یک کالا (Total Cost) از نظر مدیریت و تصمیم‌گیری در یک سازمان بسیار مهم و اساسی است. بهای تمام شده به وضوح نشان دهنده کلیه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با تولید یا تهیه یک کالا یا خدمت است و در تصمیم‌گیری‌های مختلف در سازمان تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارد. اهمیت بهای تمام شده برای مدیران به شرح زیر است:

  1. تعیین قیمت مناسب: بهای تمام شده به مدیران کمک می‌کند تا قیمت مناسبی برای محصولات یا خدمات تعیین کنند. با داشتن دید دقیق از تمام هزینه‌های مرتبط با تولید، مدیران می‌توانند قیمتی را تعیین کنند که هم هزینه‌های تولید را پوشش دهد و هم بازار رقابتی را در نظر بگیرد.
  2. تخصیص منابع بهینه: با دانستن هزینه‌های دقیق مرتبط با هر محصول یا خدمت، مدیران می‌توانند منابع را بهینه تخصیص دهند. این شامل تخصیص نیروی کار، مواد اولیه، تجهیزات و زمان می‌شود تا بهره‌وری و سودآوری افزایش یابد.
  3. تصمیم‌گیری در خصوص تولید و انقضای محصولات: اطلاعات در مورد بهای تمام شده کمک می‌کند تا مدیران تصمیم‌های مهمی مثل توقف تولید یا تغییر در خط تولید را بگیرند. همچنین، با اطلاعات دقیق می‌توان تصمیمات در مورد مدت زمان تولید یک محصول و زمان انقضای آن را نیز اتخاذ کرد.
  4. ارزیابی عملکرد مالی: بهای تمام شده به عنوان یکی از عوامل اصلی در محاسبه سود آوری محصولات و عملکرد مالی کسب و کار به کار می‌آید. مدیران با مقایسه بهای تمام شده با درآمد حاصل از فروش، می‌توانند سودآوری محصولات را ارزیابی کنند.
  5. تحلیل رشد و توسعه: اطلاعات بهای تمام شده به مدیران کمک می‌کند تا تحلیل‌های دقیقتری از رشد و توسعه کسب و کار انجام دهند. با مقایسه هزینه‌ها و درآمدها می‌توان به تصمیماتی مثل گسترش محصولات، ورود به بازارهای جدید، یا افزایش ظرفیت تولید دست یافت.

به این ترتیب، بهای تمام شده به عنوان یک ابزار اساسی در مدیریت عملیات تولید، تصمیم‌گیری‌های مالی، و برنامه‌ریزی است که مدیران بهره‌برداری از آن را جهت افزایش بهره‌وری و سودآوری بالاتر در کسب و کار می‌کنند

سؤالی هنوز دارید؟ از ما بپرسید!

برای دریافت مشاوره و راهنمایی می‌توانید با کارشناسان فروش ما به شماره ثابت 03134023 و شماره همراه 09135300036 تماس بگیرید.

متخصصان ما همواره آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

محصولات مرتبط